Stagiunea de Teatru Politic și Editura Tact vă invită la lansarea „Brecht Multimedia”, proiect multidisciplinar, care își propune redescoperirea, promovarea și reanalizarea operei lui Bertolt Brecht și a relevanței acesteia în contextul local contemporan.

Evenimentul va avea loc luni 15 noiembrie, cu începere de la  ora 19.00 și va fi transmis online pe pagina Stagiunea de Teatru Politic

Proiectul are mai multe dimensiuni:

•           Traducerea din limba germană și publicarea în ediții redactate și adnotate profesionist, a trei piese de Bertolt Brecht, două inedite în limba română: „Capete rotunde, capete ascuțite” (traducerea Elise Wilk), „Teroarea și mizeriile celui de-al treilea Reich” (traducerea Alice Monica Marinescu), „Șveik în al doilea război mondial” (traducerea Vlad Arghir);

•           Realizarea unui spectacol de teatru audio în 6 episoade după piesa „Teroarea și mizeriile celui de-al treilea Reich” (aici link la primele episoade: https://youtu.be/kRPPo-eVHgE );

•           Lansarea unui website care arhivează și diseminează informații despre activitățile proiectului;

•           Realizarea unor seminarii pentru promovarea operei lui Bertolt Brecht la Facultatea de Litere și Arte, Sibiu și la Facultatea de Teatru și Film din Cluj.

La evenimentul de lansare actorii David Drugaru, Alice Monica Marinescu și Alexandru Potocean vor citi fragmente din cele trei piese traduse, va fi lansat website-ul proiectului și se va discuta despre opera lui Bertolt Brecht și relevanța ei în contextul cultural, social și politic local.

Proiectul reprezintă o colaborare între Editura Tact, editură specializată în traducerea și publicarea unor texte teoretice și filozofice de anvergură, inclusiv din limba germană (Walter Benjamin, Theodor W. Adorno etc.) și Asociația O2G, care produce de aproape 15 ani spectacole și filme cu miză social-politică și organizează, începând din 2013, Stagiunea de Teatru Politic în București.

Bertolt Brecht (1898-1956) a fost un dramaturg, poet, regizor și teoretician de teatru de limbă germană, considerat până astăzi unul dintre cei mai importanți artiști de teatru ai secolului XX. Și-a asumat o perspectivă de stânga radicală, pentru care a suferit nu doar în plan artistic ci și în plan personal – fiind nevoit să se refugieze din Germania natală și din alte țări europene din cauza prigoanei naziste, dar și cenzurat și forțat să fugă din Statele Unite în timpul „vânătorii de vrăjitoare” declanșate de senatorul McCarthy în anii 1940. A dezvoltat o concepție proprie asupra teatrului politic, pe care l-a numit „teatru dialectic” și teoretizat „efectul de distanțare” (Verfremdungseffekt), care rămâne până astăzi o tehnică utilizată pe scară largă nu doar ca metodă de actorie, ci cu ecouri în estetica multor artiști de teatru și film. Cu toate acestea, opera sa a fost doar parțial tradusă în limba română, în mare parte în perioada socialistă, și montările din Brecht sunt mult mai puține în România decât în alte țări chiar est-europene.

Parteneri proiect: Centrul de Teatru Educațional Replika, Facultatea de Litere și Arte – Universitatea Lucian Blaga Sibiu, Facultatea de Teatru și Film – Universitatea Babeș-Bolyai Cluj. 

Facebook Comments Box